توسعه گردشگری در چین

شهر آنکارا، پایتخت ترکیه که دومین شهر پر جمعیت، بزرگ، مدرن و اروپایی این کشور است که میان ۴ کوه و ۳ رودخانه واقع شده است. بازدید کنندگان می توانند با استفاده از آسانسور تعبیه شده در این برج، از نما های شگفت انگیز بالائی شهر پاریس دیدن کنند و یا در یکی از دو رستوران با کیفیت آن به صرف غذا بپردازند. اگر اطراف دریاچه قدم بزنید این سوال ممکن است برایتان پیش بیاید که چرا این رودخانه دو رنگ است؟ بسیاری از مجسمه های معروف او را می توانید در باغ هایی که در اطراف موزه قرار دارند هم بیابید.

یکی از شعرای دورهٔ صفویه به نام شیخ علی نقی کمرهای تاریخ بنای پل را در شعری به گونهٔ ماده تاریخ، سال 1005 هجری به حساب آوردهاست و این سال، درست همزمان با روزهایی است که خیابان بیهمتای چهارباغ هم ساخته شدهاست. سفر آبی در رود سن از زیر بسیاری از پل های پاریس می گذرد و از جاذبه های گردشگری مانند ؛ موزه ی لوور، کلیسای ” نوتردام، Notre Dame ” و برج ایفل می گذرد. صحنه های خرید شهر را نیز مراکز خرید متعدد، بازار های روباز، بوتیک ها و بازارچه های دست دوم فروشی تشکیل می دهند. اولین گزینه ای که اغلب گردشگران برای اقامت در این شهر به ذهنشان می رسد، اجاره ویلا در رویان می باشد. سفر به ترکیه با قیمت تور ارزان و نزدیکی جغرافیایی با ایران بهترین گزینه برای گذرندان تعطیلات و تفریح ایرانی هاست.

همان طور که از اسم آن مشخص است، دیزنی لند پاریس فرا تر از یک شهر بازی معمولی با وسیله های تفریحی سرگرم کننده می باشد. رفتن به کشور شاد، سرزنده، زیبا و سرگرم کننده ترکیه می تواند جزو تجارب تکرار نشدنی و منحصر به فرد شما باشد. در شرکت قصران گشت می توانید از خدمات تور ترکیه با امکانات بی نظیر و مقرون به صرفه سفر رویایی برای خود رقم بزنید. یک تور در این شاهکار قرن سیزدهمی به بازدید کنندگان اجازه می دهد، که با پنجره های زیبای به رنگ گل رز، حکاکی های گوتیک، مجسمه های خوش منظر و کلکسیونی از آثار عتیقه، از نزدیک رو به رو شوند. یک تور بازدید از این قلعه، شما را با نمای موزائیک های طلائی آن، پنجره های رنگارنگ و هم چنین یکی از بزرگ ترین ساعت های جهان آشنا می کند. با بعضی از آنها آشنا شوید. خش دقیقا همان کله پاچه خودمان است که به همان صورت نیز در بعضی رستورانها سرو میشود. با AR شما میتوانید نقشهی مترو را به یک راهنمایی تعاملی تبدیل کنید که قابلیت استفاده در زبانهای متفاوت را نیز دارد.

اطراف روستای هویه کوههای بسیاری وجود دارند که از آن جمله میتوان به “شیانه”، “شاهنشین”، “سه بید”، “رهجالگا”، “جووان”، “تونو ماران” و “پیچه ویچ” اشاره کرد. این منطقه از مناطق ییلاقی اطراف تهران محسوب میگردد اما متاسفانه حتمی با وجود این چشمه، کمتر کسی آنجا را میشناسد و به آنجا سفر کرده است. در این استخر امکانات اولیه لازم برای استراحت و اتراق مسافران فراهم شده و دارای یک پارک بازی برای کودکان و همچنین ابزارهای ورزشی آمادگی جسمانی است که این محل امن را محلی مناسب برای استراحت مسافران تبدیل کرده است. همچنین در نواحی روستایی انواع مختلف گردشگری امکان پذیر است . اگر بخواهیم از گردشگری روستایی تعریف معینی ارائه دهیم ، تصمیم به کار غیر ممکنی گرفته ایم چرا که هنوز تعریف دقیق و واحدی از این گردشگری بین کشورها وجود ندارد . در محدوده مرداب سراوان، کلبههای روستایی متعدد وجود دارند. به علاوه در کویر معمولا تفریحاتی مانند: شتر سواری، ماشین سواری، موتور سواری، کمپینک، تماشای ستارگان در شب و غیره وجود دارد که لذت دیدن از آن را دو چندان کرده است.

در زمان انقلاب فرانسه، برای بزرگداشت شهیدان انقلابی به یک موزه تبدیل شد. شاید به همین دلیل است، که ساختمان آن در زمان خود گران قیمت ترین در نوع خود بوده است. هر خانواده ی ثروتمند تلاش می کرده است تا مجسمه ای برای عضو مرحوم خود بسازد، که از مال خانواده ی قبلی زیبا و گران قیمت تر باشد. سرو ابرکوه یزد، قدمتی بیش از 4500 سال دارد و گردشگرانی از سراسر ایران و جهان را به خود جذب کرده است. امکانات موجود در ایران نشان میدهد که ایران ظرفیت پذیرایی بیش از دو الی سه میلیون گردشگر خارجی را در سال دارا میباشد و اگر در زمینه جذب گردشگران، برنامهریزی و موانع موجود رفع شود و آن موارد فراقانون برای کسانی که از حاشیه امنیتی برخوردار بوده و معمولا برای ناامن جلوه دادن کشور برای جهانگرد، کلا بهسر عقل آمده و به ماهیت اصیل این صنعت درآمدزا پی ببرند، ما شاهد رسوب گردشگران خارجی (توریست) در کشور بسیار زیاد خواهیم بود و این یعنی دستیابی به درآمد ارزی چشمگیر. از جمله جاهای دیدنی سقز میتوان به مسجد دو مناره سقز و بازار محلی سقزیها اشاره کرد. غذاهای محبوب آنکارا از جمله بورک، سیب زمینی شکم پر، اسکندر کباب و لهمجون است که طرفداران زیادی در میان توریستان دارند.

آنکارا پایتخت ترکیه است که یکی از شهرهای پرطرفدار و توریستی این کشور می باشد و از دیگر شهرهای تجاری و گردشگری ترکیه می توان به استانبول، ازمیر، آنتالیا، مارماریس و کوش آداسی اشاره کرد. یکی دیگر از این سالن ها، محل غذا خوردن 2000 کارگر ساکن در قصر بوده است. یکی از بزرگترینِ این دریاچهها، دریاچه سقالکسار است که در تمامی فصول سال زیباییهای خاص خود را دارد و از آن مکانهاست که بهشکلی نام آرامش را در آنها حس میتوان کرد. بنابراین اقتصاد گردشگری اتکای زیادی به این حمل و نقل ریلی دارد. سیاهداران در گذشته دارای درختان بزرگ و سر به فلک کشیده عظیم بلوط بوده که توده عظیم درختان مانع ورود افراد به داخل روستا (جنگل) میشد، بنابراین این منطقه به نام منطقه «پوشیده از درختان سیاه» نامگذاری شد. بخش اعظمی از ترکیه در داخل غرب آسیا و بخش کوچک تری از آن در جنوب شرقی اروپا قرار گرفته است؛ بنابراین فرهنگ نزدیکی به ایران دارد که باعث شده تعداد زیادی از ایرانیان به این کشور سفر کنند. پیشنهاد بعدی ما در بین جاذبه های گردشگری غرب کشور در شهر همدان، گنبد علویان می باشد که مدت زمان لازم برای رسیدن به این مکان تاریخی از حمام قلعه، 11 الی 15 دقیقه به صورت پیاده می باشد.

از زندانی های مشهور آن می توان به ” ماری آنتونت، Marie Antoinette ” و ” مادام دو بقی، Madame du Barry ” اشاره کرد. این کلیسای حیرت آور از دو برج و یک طاق تشکیل شده است، بیش از 120 متر ارتفاع دارد و به عنوان یکی از برترین نمونه های معماری گوتیک فرانسوی شناخته می شود. از این شهر به عنوان پایتخت فشن نیز یاد می کنند، چرا که محل پیدایش چندی از برترین برند های طراحی لباس جهان، مانند ؛ ” ایو سن لوران، Yves Saint-Laurent “، ” لانکوم، Lancôme “، ” لورال، L’Oréal ” و ” کریستین دیور، Christian Dior ” می باشد. این سفر جادویی تقریباً یک ساعت به طول می انجامد و یکی از بهترین روش ها برای تجربه ی شب های شهر پاریس می باشد. بهتر است بدانید وقتی شما به طبیعت سفر می کنید در حال تجربه طبیعت گردی هستید . کلیسای ارامنهی «گریگوری» آبادان که با نام «سورت گاراپت» شناخته میشود، دیواربهدیوار مسجد «بهبهانیها» و البته مدرسه «ادب» جا خوش کرده است. بازدید کنندگانی که برای بازدید از باغ های حیرت انگیز و هال آیینه های آن، که درونش 17 طاق را با 357 آیینه پیراسته اند، می آیند، این کاخ را به یکی از پر بازدید ترین نقاط پاریس تبدیل کرده اند.

با اینکه در دوران انقلاب فرانسه کمی تخریب شده و بعد ها در قرن نوزدهم دوباره بازسازی شده است، اما هم چنان یکی از بزرگ ترین کلکسیون های دارای شیشه های رنگی سبک قرن سیزدهم در جهان به شمار می رود. شهر پاریس، به عنوان پایتخت فرانسه و شهری مهم، بیش از 2000 سال قدمت دارد. این پارک از مرکز شهر پاریس، 30 کیلومتر فاصله دارد. رودخانه ی سن تقریباً 800 کیلومتر را در فرانسه طی می کند و در آخر به کانال بریتانیا می ریزد. پادشاه فرانسه لوئی نهم، دستور ساخت آن را داد تا از آن برای ذخیره کردن و کلکسیون کردن آثار هنری مورد علاقه ی شاه، مانند تاج خار های عیسی مسیح ( ع ) که یکی از مهم ترین آثار مقدس جهان مسیحیون قرون وسطی به شمار می رود، استفاده شود. این طاق غول آسا 50 متر ارتفاع و 45 متر عرض دارد و آثار هنری حک شده بر آن، جنگ هایی که به پیروزی ختم شده و هم چنین نام افراد زیادی را که برای امپراطوری کشته شده اند را به تصویر می کشد. از آن جایی که مجسمه سازان فرانسوی بسیاری آثاری از قبیل، اسب های بالدار و حوریان و فرشتگان را بر روی آن ساخته اند، بازدید از این پل همانند رفتن به یک گالری هنری می باشد.

امروزه از آن برای اجرای نمایش های باله استفاده می شود و خانه ی موزه ی کتابخانه ی اپرا نیز به حساب می آید. در گذشته به نام ” قصر سلطنتی ” شناخته می شده است و یکی از نمونه های اولیه ی طرح میدان های تمام اروپا به حساب می آید. وی تاکید کرد: همه مدیران استان گلستان، نمایندگان مجلس و نماینده محترم ولی فقیه در گلستان حامی اجرای دستور صریح رییس جمهور در خصوص عملیاتی شدن طرح طبیعت گردی آشوراده هستند. وی با بیان اینکه برگزاری چنین نمایشگاه هایی سبب تقویت صنایع دستی استان می شود، افزود: این مراکز شامل هتلها، رستورانها، مهمانپذیرها، سفرهخانههای سنتی و اقامتگاههای بومگردی استان است. یکی دیگر از جاذبههای طبیعی استان مازندران دریاچه ولشت است.

امروزه نه تنها این کاربرد های خود را حفظ کرده است، بلکه چندین مورد جدید نیز به آن اضافه شده است. دیزنی لند پاریس یک محل اقامت با چندین هتل، فروشگاه، زمین گلف می باشد و چندین فعالیت متنوع دیگری را نیز در خود جای داده است. بچه ها هم می توانند در زمین بازی بزرگ پارک سرگرم بشوند، اسب سواری کنند، تئاتر عروسکی تماشا کنند و قایق های کوچکی را در برکه ی پارک هدایت کنند. برای فعالیت های ورزشی و سرگرمی، مسیر های دو، زمین های تنیس و وسایل ورزشی بسیاری تعبیه شده اند. این قصر مجلل ستاره ی رمان ها و فیلم های ” شبح اپرا، Phantom Of The Opera ” نیز می باشد.

به گزارش سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد (UNWTO)، در سال 2011، 57.6 میلیون بازدیدکننده خارجی به کشور وارد شده و 40 میلیارد دلار درآمد کسب سایت meymandtour کرده است. توحیدخانه در روزگار صفوی محل عبادت صوفیان و جایگاه «خلیفه الخلفا» قطب و پیشوای صوفیان صفوی بود که به عنوان یک مکان مقدس، گاه عدالتخواهان در آن بست مینشستند و هیچکس حق نداشت با سلاح وارد آن شود. اولین بخش این مجموعه به ماهیان آب شیرین اختصاص دارد که از ویژگی های آن می توان به فضای طراحی شده به سبک جنگل های استوایی و آبشار دل انگیز آن اشاره کرد. طبیعت گردان ساحل دوست که عاشق آب تنی و ماهیگیری هستند، خرید در بازارچه های ساحلی را دوست دارند، و ورزش های آبی را می پسندند. مسافرانی که به آثار هنری ساخته شده در سبک های ایمپرسیونیسم و پست ایمپرسیونیسم علاقه مند هستند، باید سری به ” موزه ی نارنجستان ” بزنند. آثاری از دیگر هنرمندان سبک ایمپرسیونیسم مانند ؛ ” پیکاسو، Picasso “، ” رنوار، Renoir “، ” سزان، Cezanne “، ” ماتیس، Matisse ” و ” مودیگلیانی، Modigliani ” را نیز در خود جای داده است.

خانه ی بیش از یک میلیون آثار مختلف می باشد، که از مشهور ترین اثر های هنری آن می توان به نقاشی ” مونا لیزا ” لئوناردو داوینچی، مجسمه ی ” برده ی رو به مرگ، Dying Slave ” میکلانژ و هم چنین مجسمه ی یونانی ” ونوس مایلو، Venus Of Milo ” اشاره کرد. از دیگر نمایشگاه های محبوب این موزه می توان از آپارتمان های مجلل ناپلئون سوم، حکم باستانی حمورابی، آثار باستانی مصری و هم چنین نقاشی هایی از اساطیری مانند ” رمبراند، Rembrandt ” و ” روبنز، Rubens ” نام برد. تخت جمشید یا پارسه (به پارسی باستان: 𐎱𐎠𐎼𐎿، Pārsa) (یا پرسپولیس، پرسهپلیس، هزارستون، صدستون (به پهلوی: 𐭮𐭲𐭮𐭲𐭥𐭭𐭩,sadstūn) یا چهلمنار) نام یکی از شهرهای باستانی ایران است که طی سالیان، پیوسته پایتخت باشکوه و تشریفاتی پادشاهی ایران در زمانامپراتوری هخامنشیان بودهاست. در میان سازههای این شهر، معبد باکوس قرار دارد که بهترین معبد باستانی حفظشده به همراه برجهای باشکوه است. در کتاب «مسالک و الممالک» ابن حوقل از کلیبر سخنی به میان نیامده است ابن حوقل از مکانی بن نام “سیاه کوه” اسم میبرد، که در مجاورت آن نسلی از “ترکان” زندگی میکردند. کتاب خانه ی حاضر در آن، سه طبقه ی اول ساختمان را اشغال کرده است، این در حالی است که کلکسیون های موزه در طبقه های چهارم و پنجم قرار دارد.