توسعه گردشگری طبیعت در خدمت حفاظت از محیط زیست

در ظرفیت اشتغالزایی گردشگری همین بس که میتوانیم در کشورمان با رقمی اندک و در حدود 50 میلیون تومان در حوزه گردشگری ایجاد شغل کنیم، در حالی که برای ایجاد شغل در اکثر صنایع 8 تا 10 برابر این رقم مورد نیاز سایت meymandtour است. از خوراکی ها و شیرینی های لذیذ گرفته تا صنایع دستی به قدمت تاریخ را میتوان در شهر یزد پیدا کرد. مهمترین مسافرتهایی که تحت این عنوان صورت می گیرد، عبارتند از سفرهایی که افراد برای شرکت در بازارهای مکاره، نمایشگاه های کالا و صنایع و یا سرکشی و بازدید از تأسیسات کارخانه ها و نظایر آنها می نمایند. کمی دورتر، میتوانید از دیدن موزههای متعدد، بازارهای سنتی، فروشگاههای صنایع دستی، مزارع کرم ابریشم و شالیزارها لذت ببرید و غرق در فرهنگ و آدابورسوم مردم کامبوج شوید. هنگام قایقسواری میتوانید از دیدن بازتاب تصویر کوههای اطراف در آبهای دریاچه لذت ببرید. پیچ و تاب خوردن درختان بلند در باد و عبور اشعههای خورشید از میان آنها، مناظری فراموشنشدنی را به تصویر میکشند. از میان ۱۰ ساختمان بلند جهان، ۹ نمونهی آن در آسیا قرار دارند؛ اولین ساختمان برج خلیفه در دبی و دومین مورد، برج شانگهای. میتوانید با قدم زدن در میان این مزارع از دیدن مناظر اطراف و جنگلهای بامبو لذت ببرید.

برج ایفل در گستره شان دو مارس قرار گرفته و تقریبا از همه جای شهر پیداست. این شهر در دامنه کوه الوند قرار گرفته و به همین دلیل باید آن را از خنک ترین شهرهای ایران دانست. او که میپنداشته ظاهر روستا به کمی رنگ و طراوت نیاز دارد این کار را شروع کرده و توانسته آن را با موفقیت و بهتنهایی به انجام برساند. معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه تصریح کرد: انتظارات جامعه از ما برای انجام یک سری از اقدامات حفاظتی با وزنی که برای حفاظت قائل میشوند، همخوانی ندارد این در حالیست که تکاپوی سازمان حفاظت محیط زیست برای تامین منابع مالی بیشتر تاکنون نتیجه زیادی در پی نداشته است و این امر به از بین رفتن منابع طبیعی و جاذبههای گردشگری طبیعی منجر خواهد شد. این بنا در سال ۱۸۰۶ به دستور ناپلئون و برای ظفر ارتشش در جنگ آسترلیتز ساخته شده است. ۲۶۰۰ سال از عمر این بنا میگذرد در نتیجه Shwedagon قدیمیترین پاگودا است؛ البته هنوز اختلاف نظرهایی دربارهی این تاریخ وجود دارد. کلیسای سکره کر با معماری زیبا و بی نظیری که دارد معاصر به یکی از جلب های آفاق پویی پاریس دگرگونی شده است.

سنت شاپل به اجازه لویی چهارم مخلوق شده کلکسیون ای بی نظیر از آثار کهن در آن وجود دارد. اگر از مساجد، کلیساها و آتشکدهی زرتشتیان گذر کنیم، یکی از مهمترین دیدنیهای تهران زورخانهی آیت الله طالقانی است که محیطی معنوی دارد. اگر قصد سفر به دبی را دارید با کجارو همراه باشید تا با ۱۰ جاذبهی گردشگری معروف این شهر آشنا شوید. پس اگر دوست دارید بهتنهایی قدم بزنید، روزهای آخر هفته از رفتن به این جنگل اجتناب کنید و صبح زود یا اواخر شب را برای بازدید از این مکان انتخاب کنید. برج ایفل در بین ملاحت و دافعه های گردش جهانگردی پاریس از همه مشهورتر است و سالیانه حدود ۷ میلیون نفر برای بالا رفتن از این برج به پاریس می آیند.

این پارک جنگلی به همراه امکاناتی نظیر پارکینگ در داخل محدوده پارک، وسایل بازی کودکان، ورزشگاه، اردوگاه، پلاژ، متل، هتل، مناطق پیکنیک روزانه، مسیرهای پیادهروی، و مجموعه فضاهای جنگلی در ناحیه شرقی، همچون جنگل شمشاد و موزه طبیعی گل و گیاه، هرساله پذیرای گردشگران بیشماری به ویژه در اوایل بهار و در تعطیلات عید نوروز است. این مناطق از سال ۲۰۱۰ وارد فهرست میراث جهانی یونسکو شدهاند. از سیلی توزین ترین نقطه شهر پاریس وارد یکی از عمیق ترین و شگفت انگیزترین مکان های پاریس می شویم. این سمبل زیبای عشق از سال ۱۹۸۳ وارد فهرست میراث جهانی یونسکو شده است. رمان معروف ویکتور هوگو به نام زاویه نوتردام در همین کلیسا پیوستگی می افتد و همین مطلب باعث شهرت بیش از پیش این بنای تاریخی شده است. اگر به دنبال بازدید از مناطق دیدنی رویان و جاذبه های گردشگری هستید که در میان مردم از اهمیت و ارزش بالایی برخوردارند هستید، پیشنهاد می کنیم نگاهی به خانه نیما یوشیج، پدر شعر نو فارسی بیاندازید. نوشهر از جمله معروفترین شهرها و مناطق گردشگری مازندران است. از جمله آثار مشهوری که در موزه لوور نگهداری می شود می توان به لوح حمورابی، تابلوی مونالیزا، گاو بالدار آشوری و بخش های باارزشی از تخت جمشید تمثیل کرد.

میتوانید قایقی سوار شوید و از آبوهوای مطبوع و چشماندازهای زیبای اطرافتان، لذت ببرید. جالب است بدانید که در گذشته حتی ناصرالدین شاه قاجار نیز در این روستا یک عمارت ساخت تا بتواند در آن سکونت داشته باشد و از آب و هوای این منطقه تماشایی لذت ببرد. در اینجا، از دیدن ۱۴ گونهی گیاهی بومی و ۶۰ گونهی جانوری خاص این منطقه لذت خواهید برد و جادوی این مکان را با زندگی در خانههای قایقی تجربه خواهید کرد. همچنین میتوانید از معبد Tenryu-ji که میراث جهانی یونسکو نیز هست، دیدن کنید. این شهر زیبا، جاذبههای گردشگری متعدد و زیبایی دارد که شناختهشدهترین آنها، معبد انگکور وات (Angkor Wat) است. در قرن هشتم گورو بهمدت سه سال و سه ماه و سه هفته و سه روز و سه ساعت در این معبد به مراقبه پرداختهاست. شما میتوانید برای رزرو ویلا و سوئیت در ورزقان و نزدیک به آبشار گل آخور در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاههای منطقه را ببینید. گفته میشود که این مزارع ۲۰۰۰ سال قدمت دارند و پیشینیان با دست خود آنها را ایجاد کردهاند؛ مزارعی که تقریبا ۵۰۰۰ پا از سطح دریا فاصله دارند و برای کشت برنج و سبزیجات استفاده میشوند.

به این صورت که گردشگران هنگام بازدید از مزارع، کارهایی که کشاورزان انجام میدهند را یاد میگیرند و گاه هم با آنها همکاری میکنند. بسیاری از کسانی که به دنبال دیدن مناظر طبیعی، بکر و آرام هستند، تور ترکمن صحرا را انتخاب میکنند. البته این در بُعد تفریحی سفرها بود و دلایل بسیاری برای سفرهای خارجی وجود دارد. این مسجد مرمرین که در رودخانهی یامونا (Yamuna) و در شهر آگرا (Agra) واقع است، توسط شاه جهان امپراتور گورکانی برای همسرش ممتاز محل ساخته شده است و بهعنوان یک اثر هنری بدیع در نظر گرفته میشود. پوشش گیاهی و جانوری بدیع این قاره، به زیباییهای طبیعی آن افزودهاست. منطقه ساحلی حاجیبکنده در روستایی سرسبز و زیبا به همیننام و در حدود 30 کیلومتری شهر رشت واقع شدهاست. این پاگودا ( گونهای برج با بامهای چند لایه) بر فراز تپهی Singuttara در میانمار واقع شده است. همچنین باید بدانید که بزرگترین سایت تفریحی کویری ایران نیز در کویر ورزنه واقع شده و میتوانید تفریحاتی همچون زیپ لاین، شتر سواری، آفرود سواری و موتورهای چهار چرخ آفرود را در این کویر شگفت انگیز تجربه کنید.

نام آبادان با دوران شهرنشینی مدرن ایران پیوند خورده و مثل هر شهر افتخار آفرین دیگری جاذبههای گردشگری و جاهای دیدنی فراوانی دارد که نباید از دستشان دهید. این روستا یکی از جاذبههای دیدنی تایوان است چراکه بیشتر به رویا شباهت دارد. این روستا که در شهر تایچونگ (Taichung) تایوان واقع شده، بیشتر به نقاشیهای کودکان شباهت دارد. این امامزاده که مقبرهش کمی دورتر و رو به روی منطقه ییلاقی دشت النزه بنا شده است فضایی گرم و صمیمی دارد و بسیار مورد احترام اهالی منطقه است. تی تی کاروانسرا با مساحت ۳۹۸ متر در ارتفاعات خوش آب و هوای دیلمان در شهرستان سیاهکل استان گیلان بنا شده است . این باغ زیبا و همین طور قصر باشکوهی که در وسط باغ قرار نژند محل بیتوته و معیشت خوش گذرانی کردن ماری دومدیسی، ملکه غرب در قرن هفدهم بوده است.

امیر چخماق نام میدانی در بافت تاریخی شهر یزد از جمله جاهای دیدنی ایران است که مجموعه ای از بناهای مختلف از جمله بازار، تکیه، مسجد، دو آبانبار و یک بقعه را در خود جای داده است.میدان امیرچخماق یا به قول ساکنان شهر یزد، میرچخماق یا میرچماق در زمان های مختلف یکی از میدان های اصلی برای تجمع مردم یزد بوده و بعد از انقلاب نیز به مرکز تجمعات مردمی در راهپیمایی ها، تظاهرات ها، تشییع شهدا و علما و … یکی دیگر از مشهورترین جذب های سفر پاریس موزه لوور است که در مرکز شهر قرار گرفته است. این باغ امروزه به یکی از مشهورترین جذب های آفاق پویی پاریس استحاله شده و گردشگران اضافی برای سرکشی از فضای باصفا باغ و همین طور قصر زیبای آن به این ناحیه از پاریس می آیند. این مزارع، بزرگترین و مشهورترین مزارع کشت چای سبز در کرهی جنوبی هستند. مرتفعترین و پستترین نقاط کرهی زمین در آسیا واقع هستند؛ کوه اورست با ۸۸۴۸ متر ارتفاع و دریای مرده با ارتفاع ۳۹۵ متر پایینتر از سطح دریا. این پل که در چهارده کیلومتری جاده رضوانشهر به تالش قرار دارد، دارای سیمتر طول و یک دهانه بزرگ با طاق جناقی و عرض دو و نیم متر و جانپناهی به ارتفاع چهل سانتیمتر است.

از آن جا که این صومعهی مقدس، در ارتفاع سه هزار پایی درهی پارو واقع شده، میتوانید مناظر زیبای اطراف آن را تصور کنید. این ساحل بوشهر دارای مناظر و چشماندازهای بینظیری میباشد. کشور ایران با پیشینه و تاریخ غنی در کنار موقعیت جغرافیایی چهار فصل خود، جاذبههای متعددی را در خود جای داده است؛ دیدنیهای بینظیری که میلیونها گردشگر داخلی و خارجی از آنها دیدن میکنند. جامعه آماری تحقیق حاضر، همه تحقیقات داخلی و خارجی که تا زمستان ۱۳۹۲ به بررسی فرصتها و چالشهای صنعت گردشگری در ایران پرداختند، را شامل میشود. ۶- مبلغی که باید به مسافر عودت داده شود به اعتبار مسافر در وب سایت اقامت 24 افزوده می گردد. پرلاشز نام گورستانی کهن در شهر پاریس است که تکثر از اعتبار های نامی و بی نام پاریسی و بیرونی در آن دفن شده اند. مسجد شیخ لطف الله یکی از مساجد خاص ایران است که در دوران صفوی ساخته شده و امروزه به عنوان یکی از دیدنی های مجموعه اصفهان به حساب می آید. به نظر من در ایران سرمایه گذاری بر روی توریسم 5 درصد پتانسیل واقعیش بوده، ولی در زمینه IT و توریسم همین میزان هم انجام نشده.

یکی از مشهورترین پارک های پاریس باغ زیبای لوکزامبورگ است که در سمت راست رود سن و در نزدیکی محله لاتین قرار غمناک است. این برج بلندمرتبه و آهنی در سال ۱۸۸۹ و برای نمایشگاه عالمگیر دنیایی خلق شد و هم دوره به یکی از مشهورترین بناهای دنیا تغییر شده است. از ابتدای این جاده حدود 70 کیلومتر، طبیعتی بکر و وحشی، آبشارها، دریاچهها، دشتهای وسیع گل و گیاهان کمیاب را خواهید دید و از آن به بعد دشت و کوه زیبایی خاصی برای جاده رقم میزند. بهدلیل این سطح وسیع و گسترده، آسیا دارای آبوهوای بسیار متنوعی است که انواع مختلف پوشش گیاهی را در اختیار دارد؛ از جنگلهای سرسبز و رشته کوههای مرتفع هیمالیا گرفته تا بیابانهای خشک و سواحل چشمنواز. این مکان به خاطر در اختیار داشتن سواحل زیبا، معابد، غارها و فرهنگ منحصربهفردش، شهرت دارد. دربارهی رویدادها و اتفاقات منحصربهفردی که در منطقهتان رخ میدهد اطلاعات بهروز در اختیار مخاطب قرار دهید.

خانهٔ مشروطه در یکی از محله های قدیمی شهر تبریز به نام راسته کوچه و در غرب بازار تبریز قرار گرفته . این سازهی عظیم از سنگ و سایر مواد تشکیل شده و از شرق تا غرب مرزهای شمالی چین کشیده شده است. در روستای فیلبند چشمههای زیادی وجود دارد که همگی بسیار زیبا هستند، یکی از بهترین و معروفترین آنها چشمهی لار است، آب این چشمه معدنی وبرای دردهای کلیوی مفید است، یکی از مواد معدنی موجود در آن فلوئور است که به تقویت استخوانهای بدن کمک میکند. از آنجا که ورود به پارک آزاد است، جمعیت زیادی همواره از آن بازدید میکنند.

یکی دیگر از شاهکارهای معماری سبک گوتیک، کلیسای سنت شاپل است که بین سال های ۱۲۳۸ و ۱۲۴۸ آفریده شده است. کاشیکاری، آینهکاری و گچبریهای شاهچراغ بسیار زیبا و خیرهکننده بوده و هنر معماری ایران و ایرانی را به رخ همگان میکشد. نوتردام پاریس یکی از تاپ :صفت عالی الگو های معماری گوتیک در اروپا است و در طول ۹۰۰ سال شاهد رویدادهای باستانی مربوط به تاریخ مهم مازاد یدکی بوده است. سرزمین موج های آبی مشهد یکی از مهیجترین جاهای دیدنی مشهد به حساب میآید. گروه هتل های «آکور» که دفتر مرکزی آن در پاریس است، سال گذشته دو هتل تحت برندهای «Ibis» و «Novotel» در مجاورت فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) در تهران افتتاح کرد و مشغول کار در ۱۰ پروژه دیگر در تهران و مشهد نیز است. و البته استثنا هم هست در بعضی از مقاصد که آژانس بتواند برای شما ویزا فوری بگیرد هم امکان پذیر است مثل تور دبی و مژده اینکه حتی دیده شده که در بعضی مواقع قیمت این تورها تا 60% نیز کاهش پیدا می یابد و در ضمن مجموعه ما به تازگی در لیست تورهای خارجی خود گزینه ای با عنوان تور لحظه آخری و همچنین تورهای آفری را اضافه کرده است که می توانید از این قبیل تورها را مشاهده نمایید و حالا تفاوت آن با تور عادی اینجاست که تورهای عادی همیشه و همواره به صورت سیستمی بر روی سایت های گردشگری قابل ارائه می باشد و چه از سمت پرواز و چه از سمت هتل ، تخفیف و آفر و گزینه خاصی را شامل نمی شود که هر زمان که بخواهید می توانید بر روی سایت آنها را رزرو یا خریداری نمایید .