خرید و قیمت فن سی پی یو اینتل 478 با کیفیت 100%

خرید و قیمت فن سی پی یو اینتل 478 با کیفیت 100%

سپس باید مطمئن شوید که پردازنده مورد نظر شما با مادربرد کامپیوتر سازگار است. اگر CPU جدید با مادربرد سازگار نباشد، نمی توانید آن را در کیس خود نصب کنید و در صورت نصب، دستگاه روشن نمی شود. ای‌ام‌دی یکی از بزرگترین رقیبان این شرکت، که پا به پای اینتل پردازنده‌های خود را معرفی و عرضه می‌کند. ای‌ام‌دی برای جذب مشتری بیشتر و در دست گرفتن بازار پردازنده‌های گرافیکی و مرکزی، سیاست کاهش قیمت را استفاده کرد و با این روش سعی در برتری نسبت به رقبا دارد. امروزه پردازنده‌های رایزن شرکت ای‌ام‌دی پردازنده‌هایی با تعداد ۳۲ هسته هستند. گاهی بر روی پردازنده‌ها نام شرکت سازنده به صورت کامل و گاهی به صورت علائم اختصاری مخصوص شرکت مشخص می‌شود.

مقایسه قیمت سی پی یو در انواع برند های موجود

البته این موضوع برای cpu کامپیوتر شدنی است زیرا قطعه سی پی یو در لپ تاپ‌ها سوار بر مادربرد بوده و به راحتی نمی‌توان این کار را انجام داد. هسته‌های پردازنده، درواقع پردازنده‌های مستقلی هستند که هر یک به صورت جداگانه دستورات را پردازش می‌کند. امروزه پردازنده‌ها معمولاً دارای بیش از یک هسته هستند که برای کاربران این امکان را فراهم می‌کنند که مجموعه دستورات یا برنامه‌های خود را با استفاده از پردازش موازی (Parallel Computing) سریع تر از قبل اجرا کنند.

  • تراکم بیشتر اجزاء سی پی یو موجب می شود فضای بیشتری برای هسته ها، ترانزیستورها و دیگر اجرای کاربردی وجود داشته باشد و پردازنده عملکرد روان تری را ارائه دهد.
  • تعداد بیش تر هسته ها موجب می شود عملیات پردازش بتواند با سرعت بالاتری انجام شود.
  • اینجاست که شما باید نسل‌های مختلف پردازنده‌ها و ویژگی‌ها و قابلیت‌های آنها را بشناسید تا بتوانید بهترین سی پی یو را انتخاب کنید.
  • برای چک کردن درایو سخت افزارها می‌‌‌توانید از نرم افزارهای مختلفی استفاده کنید.

از آنجایی که CPU یک قطعه بسیار مهم در هر سیستم کامپیوتری است، بنابراین باید برای خنک کردن آن در حین کار نیز از یک خنک کننده مناسب استفاده کرد تا دمای آن را پایین نگه دارد. پردازنده‌های Box دارای بسته بندی مناسب هستند و شما را بابت هر چیزی مطمئن می‌کنند. پردازنده‌های اینتل که از پسوند F یا KF در نام خود برخوردار هستند، گرافیک مجتمع ندارند و سایر مدل‌ها دارای گرافیک مجتمع برای دریافت خروجی تصویر هستند. به طوری که فقط پردازنده‌هایی که با پسوند G تولید شده‌اند، گرافیک مجتمع دارند.

۱- از پردازنده های تحت پشتیبانی مادربرد خود مطمئن شوید

سرعت ساعت بالاتر به این معنی است که کارهای تک رشته ای (مانند ویرایش صدا) می توانند سریعتر انجام شوند. دو مدل فرکانس بالا و پرطرفدار این شرکت به نام های پردازنده CPU ای ام دی RYZEN 73800X 3.9GHz AM4 Desktop CPU و پردازنده CPU ای ام دی RYZEN X 3.6GHz AM4 Desktop CPU بازدهی خوبی در انواع کاربرد ها دارد. AMD Ryzen 3 PRO 4350G یک پردازنده ۴ هسته‌ای است که به دلیل وجود تکنولوژی AMD Simultaneous Multithreading (SMT)، تعداد هسته به طور موثر دو برابر شده و به ۸ رشته می‌رسد. این پردازنده دارای ۴ مگابایت حافظه کش L3 است و به طور پیش‌فرض با فرکانس ۳.۸ گیگاهرتز کار می‌­کند، اما بسته به حجم کاری می‌­تواند تا ۴ گیگاهرتز را نیز پشتیبانی کند.

در واقع این ترانزیستورها هستند که اجرای محاسبات و برنامه های کامپیوتری که در مموری ذخیره شده اند را امکان پذیر می‌سازند. پاسخ به این سوال واقعاً به کاربرد  و انتظارات شما از پردازنده ای که می خرید بستگی دارد. ساعت‌های بالاتر به پاسخ‌دهی سریع‌تر و زمان بارگذاری برنامه‌ها ترجمه می‌شوند (اگرچه سرعت RAM و سرعت حافظه ذخیره‌سازی در اینجا نقش مهمی دارد).

سی پی یو گیمینگ اینتل بهتر است یا AMD؟