دیدنیهای اطراف شیراز ؛ طبیعت نابی که نباید از دست داد(خواندن 33 دقیقه)

در هوای مرطوب و معتدل این کشور، به هنگام گشتوگذار در مناطق کوهستانی، امکان تماشای گلهای وحشی را خواهید داشت. شما میتوانید در سفر خود با تور گرجستان تابستان 99 ، به مناطق مختلف این کشور رفته و از تفریحات تابستانه، آفتاب دلنشین، دیدن مناظر طبیعی با پوشش جنگلی و همچنین تماشای دریای سیاه لذت ببرید. در هر حالت شما بهتر است در سفر خود سری به ۶ پارک ملی گرجستان بزنید و از زیباییهای آن زمان نوزایی درختها در بهار و البته پاییز رنگارنگ این کشور لذت ببرید. را میتوانید در مرکز خرید مجلل تفلیس مال و مرکز خرید ایست پوینت تفلیس که از معروفترین مراکز خرید شهر هستند پیدا کنید و در باتومی هم بهتر است حتما به Batumi Mall، Batumi Plaza و Babillon Tower سر بزنید.

عوامل زمینهای شامل فرهنگ، اقتصاد، امنیت، امکانات رفاهی و زیربنایی و کیفیت جاذبههای گردشگری است که در هر کشور برای توسعه گردشگری شرط لازم است اما کافی سایت meymandtour نیست. گرجستان یکی از کشورهایی است که در آن گردشگران در توسعه بازار گردشگری نقش دارند. ساعت رسمی گرجستان نیمساعت از تهران جلوتر است و زبان رسمی این کشور گرجیست. همچنین یک کلیسای باستانی هم در این روستا وجود دارد که معماری آن بسیار جالب توجه است. در تور گرجستان شما با بناهای باستانی بسیار زیادی روبرو میشوید که معماری تلفیقی آسیا و اروپا را به ارث بردهاند. سواحل و جزایر زیادی این کشور را دوره کرده است که هر کدامشان در فصول مختلف زیباییهای خاص خود را دارند. معمولا پس از تفلیس، باتومی دومین مقصد گردشگران این کشور است که در این شهر ساحلی هم هتلهای شناخته شده و مناسبی برای استفادهی گردشگران موجود است. تفلیس، باتومی و دیگر شهرهای گرجستان، هر کدام به شکل مخصوص به خود زیبایند اما طبیعت بکر این کشور در جای جای آن غیر قابل وصف است و تنها باید بروید و به چشم ببینید. دشتهایی با فرشهایی از سبزی گیاه و نقش و نگاری از گلهای رنگارنگ و مدهوشکننده، به همراه اشک شوق ابر و عطر خاک بارانخورده که همه در کنار هم قرار گرفتهاند و تبدیل شدهاند به قابی که شاید هرگز مثل و مانندش در هیچ یک از گالریهای نقاشی به چشم دیده نشود.

Sheraton Batumi Hotel در باتومی: بدون شک یکی از برترین اقامتگاههای باتومی را باید نمونهای دیگر از هتلهای زنجیرهای شرایتون دانست. وی یادآور شد : بدون شک تحقق چنین موضوعی صرفا برعهده سازمان میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری نیست و از آنجایی که گردشگری یک حوزه فرابخشی است و نتایج و منافع عاید از آن نیز نصیب همه میشود، لذا همه ارگانها باید سهم مربوط به خود را در این زمینه ایفا کنند. این شهر در دشتی بین دو رشته کوه بینالود و هزار مسجد قرار گرفته است. هنگامی که وارد این عمارت می شوید، در دو طرف آن سنگ فرش قرار دارد و در اطراف سنگ فرش ها درختان بلندی وجود دارد. نادر در طول فتوحات هندی خود ، نه تنها الماس ، طلا و مرواریدهای را از هند به ایران آورد ، بلکه معمار های خوبی نیز از هند با او همراه شدند .این معمار ها کسانی هستند که کاخ خورشید را طراحی و ساخته اند.

شهر مشهد قطب گردشگری ایران، دارای جاذبه های فراوان و شهری زیارتی-­ سیاحتی می باشد. اتاقهای بسیار خوب و موقعیت شهری مناسب از جمله دلایل انتخاب این هتل محسوب شده و برای اقامت حداقل باید مبلغ ۷۷دلار در شب برایش هزینه کنید. هزینه هر شب حضور در این هتل که چندین رستوران با مدلهای متفاوت غذایی در دل خود دارد حداقل ۱۹۰ دلار خواهد بود. موزه و مقبره نادر شاه افشار؛ ساخت این موزه در سال 1956 هجری شمسی آغاز شده بود و در سال 1961 به پایان رسید. طرح اولیه ی این مقبره توسط اندره گدار داده شد ولی در نهایت با طرح حسین لرزاده به پایان رسید.

بیشترین و بهترین اقامت گاه ها و هتل های مشهد در خیابان امام رضا واقع شده اند که در ضلع جنوبی حرم قرار گرفته است. از مهمان پذیر و هتل آپارتمان گرفته تا هتلهای لوکس و 5 ستاره مشهد، انواع خدمات از درجه رفاهی متوسط تا عالی برای انوع بودجه ها به مسافران و مهمانان امام رضا ارائه می شود. گوشت بعد از آنکه با پیاز و سیر و رب انار و سبزیجات معطر طعمدار شد روی آتش گریل میشود تا شما این کباب را با نوشیدنیهای خنک گرجی نوش جان و لذت سفر را تکمیل کنید. Aisi در باتومی: این هتل با قیمت ۳۳ دلاریاش به ازای هر شب امکانات بسیار خوبی را در یکی از مناطق مطلوب شهر به مسافرنش ارائه میکند که از نظر کاربران سایت تریپادوایزر به عنوان برترین هتل با هزینه معقول در این شهر شناخته میشود. اما در همین شهر بهترین هتلها نسبت به هزینه را هم میتوانید شناسایی کنید و در آنجا اقامت کنید. از آنجا که این صنعت بهشدت رقابتی است، اگر بر رویکرد خود تمرکز نکنید همهی تلاشهایتان از بین میرود؛ بهعنوان مثال اگر منطقه شما به خاطر موجسواری مشهور است، ابتدا خانوادههایی را هدف قرار دهید که به موجسواری علاقهمند باشند.

یک روز صبح خبری ناگوار از منزلشان رسید. شخصی یونانی به اسم پوسانیاس (Pausanias) در سال 170 میلادی دست به نگارش یک راهنمای سفر 10 جلدی زد که از اولین نمونه های مکتوب صنعت گردشگری به شمار می رود. در این ماهها به شدت هوای گرجستان سرد میشود و به غیر از دیماه که به دلیل کریسمس وسال نو میلادی ، کمی نرخ تورها بیشتر میشود، در بقیه ماهها، میتوان هتلهای با کیفیت اما ارزان و پروازهای ارزانتری را رزرو کرد. به طور مثال در ماههای مشترکی که تعطیلات رسمی ایران و ماههای معتدل گرجستان همچون بهار و تابستان و کمی از اوایل پاییز را شامل میشود، قیمت تورها نسبت به باقی ماههای سال بیشتر است. جشن تبیلیسوبا در پاییز و اواخر سپتامبر برگزار و خیابانها تبدیل به یک نمایشگاه بزرگ میشوند که در غرفههای آن انواع پوشاک، پنیر و شیرینی به فروش میرسد. عبدالمالک شنبهزاده مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و برگزار نشدن نمایشگاههای صنایعدستی در ایام نوروز، این ادارهکل در نوروز امسال از طریق بخش خصوصی اقدام به معرفی و فروش محصولات صنایعدستی در مراکز اقامتی شامل هتلها، رستورانها، مهمانپذیرها، سفرهخانههای سنتی و اقامتگاههای بومگردی استان کرده که این امر نیز موجب تقویت صنایعدستی میشود.

با وجود اینکه برای رسیدن به آبشار باید پیادهروی کنید اما بهتر است بدانید مسیر عبور بسیار ساده است و میتوانید به راحتی آن را بپیمایید. شهرداری مشهد نیز نرم افزاری را طراحی کرده است که با استفاده از آن مسیر خود را با نقشه ترافیکی مشهد به سرعت پیدا می کنید. زائران امام رضا که به این شهر سفر می کنند پس از زیارت حتما باید به سایر مکان های گردشی، تاریخی و فرهنگی شهر سری بزنند و سایر جاذبه های آن در تور مشهد لخظه آخری نیز آشنا شوند. این مدرسه اکنون با نام مدرسهی علمیه امام صادق (ع) شناخته میشود، این بنای باشکوه و دیدنی در ضلع شرقی خیابان چهارباغ اصفهان قرار دارد. خاکساری (1391) در تحقیقی با عنوان «برنامهریزی توسعۀ گردشگری در ایران: ویژگیها و نقش برنامهریزان توسعه گردشگری در کشورهای اسلامی» معتقد است که وجود شرایط خاص و منحصر به فرد سیاسی ـ مذهبی ایران، برنامهریزان توسعۀ گردشگری را با چالشی ویژه و حساس مواجه کرده است که باید تمام جنبههای تأثیرگذار اجتماعی ـ فرهنگی و مذهبی ـ سیاسی کشور را برای توسعۀ گردشگری مورد توجه قرار دهند. این کشور برای تشویق گردشگرها مالیات بر بلیتهای پرواز را کم کرده است. در بازار بزرگ تهران علاوه بر خرید کردن میتوانید به رستورانهای معروف آن مثل نایب، شمشیری و مسلم سر بزنید و از خوردن غذاهای آن لذت ببرید.

گردشگری بیابان با جنبهها و ویژگیهای محیطی متنوعی همراه است؛ از طبیعت و گیاهان بکر آن گرفته تا جاذبههای فرهنگی مانند سنتهای خاص مناطق کویری و شترسواری. همراه جاباما باشید تا در ادامه شما را با جاهای دیدنی شیراز آشنا کنیم. سفر با تور ارمنستان، سفر به سرزمینی است که با گسترهی وسیع از دیدنیهای طبیعی، آثار باستانی، سازههای قدیمی و مراکز تفریحی، روزهایی متنوع و جذاب برای شما خواهد ساخت و شما را با پیشینه و فرهنگ مردمی با اصالت آشنا خواهد کرد. این آبگرمها خاصیت درمانی بالایی دارند و برای درمان بیماریهای استخوانی و مفاصل مانند روماتیسم و بیماری های پوستی مفید است.

بازهی قیمتی این هتل بسیار گسترده است و از شبی ۱۰۰ دلار آغاز شده، نسبت به اتاق و امکانات بالا میرود. این جزیره در دریای مدیترانه Mediterranean Sea که در نزدیکی سواحل اسپانیا قرار دارد، بخاطر ارتباطی که بین اکوسیستم های دریایی و ساحلی آن برقرار است مورد توجه جهانیان و از جمله سازمان یونسکو قرار گرفته است. به گزارش گروه اقتصادی «خبرگزاری دانشجو»، خاکپور مدیر شرکت توسعه گردشگری شهر آئین در خصوص هشتمین نمایشگاه بین المللی گردشگری ،هتلداری و صنایع وابسته گفت؛ هدف از برگزاری این نمایشگاه در خصوص موضوع توریسم است زیرا صنعت توریست یا گردشگری یک صنعت پول ساز است که در تمام دنیا مورد توجه قرار گرفته ومتاسفانه در ایران طی سالیان گذشته مورد غفلت قرارگرفته است. اقتصاد جهان در طی سالهای اخیر تغییرات فراوانی را در تمام بخشها به خود دیده است. گرجستان طی سالهای اخیر به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از قطبهای جدید گردشگری است. در سالهای اخیر مراکز خرید خوبی در این شهر ساخته شده است که انواع محصولات مانند البسه و پوشاک، محصولات بهداشتی، لوازم آرایشی، زعفران و خشکبار، انواع لوازم آشپزخانه و صنایع دستی، لوازم صوتی و تصویری، لوازم خانگی، لوازم کودک، کیف و کفش، محصولات فرهنگی و نرمافزاری و تجهیزات آموزشی، زیورآلات و جواهرات، گلهای مصنوعی، لوازم لوکس تزئینی و دکوری در آنها موجود می باشد.

در هر کوچه و خیابان، در هر کافه و رستوران که میروید به غیر از بوی خوش غذاهای سنتی، عطر و طعم نانهای محلی هم شما را مدهوش میکنند. در حقیقت غذاهای سنتی گرجستان در کنار نوشیندنیهای سنتی از اصلیترین جاذبههای گردشگری است. البته در کنار این هتلهای مشهور، شما میتوانید هتلهایی با هزینه مناسبتر هم پیدا کنید. عکاس: ناشناسروستای جنت رودبار واقع در جنوب غرب رامسر، ییلاقی در میانه کوهها و در دشتی کنار رودخانه است که گردشگران زیادی در طول ماههای گرم سال برای استفاده از هوای خنک آن، به این روستا سفر میکنند. علاوه بر آن در نزدیکی دریاچه چشمه سبز گیاهان دارویی زیادی نظیر بادام کوهی، خارشتر، زیره، کاسنی و بابونه به دلیل موقعیت خوب آب و هوای رشد می کنند طبیعت این منطقه شرایط مناسبی را برای زیست حیواناتی نظیر بز کوهی، آهو، گراز، عقاب و کبک نیزپدید آورده است. همانطور که گفتیم دره و غارها زیادی در اطراف مشهد وجود دارند که از مکانهای ناشناخته مشهد بهشمار میروند و فقط تعدادی از آنها کشف و شناسایی شدهاند.

همچنین یکی از محبوبترین جشنهای این فصل، عید پاک Easter است که در ۹ ام ماه آوریل برگزار میشود. تور رفتینگ را به جرات میتوان هیجان انگیزترین تور طبیعت گردی دانست که به صورت گروهی برگزار میشود. از مهمترین سواحل گرجستان میتوان به ساحل جکیل اشاره کرد که دارای حیاتوحشی غنی و دیدنیست. این پارک به دلیل در بر داشتن بیش از ۱۲۰ گونه درختی و گیاهی دارای چشماندازی زیبا و محیطی سرسبز است. از آنجایی که بیشتر مناطق گرجستان کوهستانی است، این کشور در تابستان آبو هوای معتدلی دارد، سرسبز است و گونههای گیاهی و جانوری متنوعی دارد. در مورد کشش درآمدی هم باید گفت که مطابق جدول ۱ بخشهای خدمات حملونقل راهآهن، خدمات پشتیبانی و کمکی حملونقل، خدمات حملونقل جادهای مسافر در زمره بخشهایی هستند که کشش درآمدی آنها از سایر بخشها بیشتر است و در اثر یک درصد تغییر در تقاضای نهایی بخشهای مزبور درآمد بیشتری عاید اقتصاد میشود. گفته شده است در حدود ۴۰ سال قبل گروهی از محققان فرانسوی بخشهایی از بقایای یک دایناسور را در حوالی کرمان کشف نمودند و آن بقایا را به سرعت به به موزه تاریخ طبیعی پاریس منتقل ساختند. این تحقیق گامی در این راستا است.

منطقه کلات در مشهد به دلیل قرار گرفتن در میان کوه های مرتفع به عنوان سرزمین های قلعه های غیرقابل نفوذ مشهور است. در سال 1996 وزارت محیط زیست ژاپن طرحی را ارئه کرد تا از برخی مکان های طبیعی محافظت کند و با آلودگی صوتی مبارزه کند که جنگل بامبو نیز در بین 100 محیط گردشگری بدون آلودگی صوتی قرار می گیرد. اما اگر بخواهیم تور گرجستان را از نظر هزینه بررسی کنیم می توانیم از اواسط آبان ماه تا اوایل فروردین ماه را بهترین زمان سفر به گرجستان محسوب کنیم. هزینه هر شب اقامت در این هتل از ۴۴ دلار آغاز میشود.