صنعت گردشگری؛ حلقه مفقوده توسعه کشور

اما این نمایشگاه تنها نفعی که نخواهد داشت برای غرفهداران است! به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، علیاصغر مونسان در حاشیه بازدید از نمایشگاه بینالمللی گردشگری و صنایعدستی، افزود: «در ساعات پایانی روز آخر نمایشگاه بعد از سفری که با هیات ونزوئلایی داشتم، فرصت شد تا از نمایشگاه بازدید کنم و انصافاً نمایشگاهی که در شرایط کرونا برگزار کردیم، نمایشگاه بسیار خوبی از کار در آمد. به گزارش برنا؛ علیاصغر مونسان روز جمعه ۸ اسفند ۹۹ در حاشیه بازدید از نمایشگاه، گفت: در ساعات پایانی روز آخر نمایشگاه بعد از سفری که با هیئت ونزوئلایی داشتم، فرصت شد تا از نمایشگاه بازدید کنم و انصافاً نمایشگاهی که در شرایط کرونا برگزار کردیم، نمایشگاه بسیار خوبی از کار در آمد. وزیر میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی با تاکید براینکه ارتباط بسیار خوبی بین استانهای مختلف، آژانسها و مجموعههای گردشگری ایجاد شده است، گفت: امیدوارم در همان چارچوبی که با ستاد ملی مقابله با کرونا توافق کردیم، بتوانیم نوروز را برگزار کنیم و شاهد رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی باشیم به گزارش ایمنا، علیاصغر مونسان در حاشیه بازدید از نمایشگاه بینالمللی گردشگری و صنایعدستی، افزود: «در ساعات پایانی روز آخر نمایشگاه بعد از سفری که با هیئت ونزوئلایی داشتم، فرصت شد تا از نمایشگاه بازدید کنم و انصافاً نمایشگاهی که در شرایط کرونا برگزار کردیم، نمایشگاه بسیار خوبی از کار در آمد.

پیش بینی می شود سال 2014 با رشد 4% تا 4.5% به پیروی از سالهای قبل، سال پر رونق دیگری برای این بازار باشد. وی ادامه داد: مزیت برگزاری نمایشگاهها به جز ایجاد اشتغال، رونق تولید و اقتصاد است و صنعت نمایشگاهی کمک بزرگی به صنعت گردشگری میکند و قبل از بحران کرونا پیش بینی شده بود که ۲۱ میلیون گردشگر به دبی سفر خواهند کرد و این ظرفیتها را در ایران هم میتوانیم داشته باشیم. البته رقابتی بودن بازار صنعت گردشگری هم در به حداقل رساندن قیمت تورهای مسافرتی بی تاثیر نبوده است. تورهای مسافرتی در صنعت گردشگری بسیار حائز اهمیت هستند.

اما اکنون نمایشگاه گردشگری در تهران برپا شده تا به گفته مدیرعامل شرکت مادرتخصصی ایرانگردی و جهانگردی مردم بتوانند برای سفرهای ایمن نوروزی خود برنامه ریزی کنند. تکلیف سفرهای نوروزی چه میشود؟ در نمایشگاه گردشگری امسال چه گذشت؟ مقايسه درآمد كسب شده توسط كشور تركيه و همچنين آثار گردشگري اين كشور از لحاظ جاذبه هاي تاريخي ، فرهنگي و طبیعی با كشور ايران نشاندهنده آن است كه سالانه چه مقدار از ظرفيت اين صنعت را از دست مي دهيم. به گزارش صدای ایران، برگزاری نمایشگاه امسال گردشگری و تبلیغ و تشویق به مسافرت، در شرایطی که تکلیف سفر در کشور بهویژه در تعطیلات نوروزی مشخص نیست، مخالفانی داشت؛ در نمایشگاه امسال کشورهای خارجی غایب بودند و عملا عنوان بینالمللی آن زیر سوال بود. امروزه برخی کشورهای پیشرفته در زمینه بهداشت و درمان، اقدام به توسعه شهرکهای گردشگری درمانی در کشورهای خود نمودهاند تا بیمارانی که نیاز به عملهای جراحی دارند که هزینه این اقدامات در آن کشورها بسیار بالا بوده یا تحت بیمههای درمانی قرار ندارند، تصمیم به درمان خود در کشورهای میزبان گردشگران درمانی نمایند که این کشورها به دلیل حضور بلندمدت بیماران در مراکز درمانی به علت طولانی شدن مدت بهبودی، درآمد قابل توجهی از این طریق کسب میکنند.

از آنجا که کردستان شهری کوهستانی است و آب و هوای سرد و معتدل دارد، بهترین فصل سفر به این منطقه زیبا و بازدید از جاهای دیدنی کردستان فصل بهار و تابستان است. اما علاوه بر شکل ظاهری روستا، آب و هوای خنک و مطبوع آن مورد توجه مسافران زیادی است. نمایشگاه، فروشگاه نیست. اگر نمایشگاهها به عنوان صنعت معرفی شوند نقش خود را در توسعه اقتصادی کشور به بهترین شکل ممکن ایفا خواهند کرد. نباید اجازه داد جهانگردی افسار گسیخته و بدون برنامه رشد و توسعه یابد بویژه برنامه ریزی برای مصرف زمین ضروری است و باید مشخص شود چه چیزی را کجا، به چه اندازه و به چه شکل وسبکی باید ساخت.

تورهای داخلی شامل تورهای یکروزه و چند روزه میباشد و شما میتوانید با صرف هزینه پایین تور مدنظر خود را پیدا کنید و از سفر خود لذت ببرید. اکثر تورهای کوتاه مدت یک روزه از تهران به مقصد شهرهای شمالی ایران برگزار می شوند. به عنوان مثال تورهای یک روزه ماسال, تور یک روزه فیلبند, تور یک روزه رامسر از تورهای بسیار پر طرفدار در تهران هستند. پس لطفا به تاثیرات استفاده بی رویه از کاغذ در تخریب محیط زیست بیشتر بیندیشیم . به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری؛چهاردهمین نمایشگاه بینالمللی گردشگری تهران پس از یکسال وقفه بهدلیل شیوع کرونا در ایران هفته گذشته برپا شد و عصر دیروز بهکار خود پایان داد. به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، نمایشگاه بینالمللی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تهران از پنجم اسفند ماه به میزبانی تهران برگزار شد که شهرداری آمل در محل دائمی نمایشگاه بینالمللی توانمندیها و دستاوردهای خود را به نمایش بازدیدکنندگان و سرمایهگذاران حوزه گردشگری درآورد. کاخ اردشیر بابکان از ارزشمندترین بناهای باستانی بهجامانده از دوره ساسانیان در استان فارس است. پاسارگاد، تخت جمشید و نقوش رستم و رجب برخی از معروفترین جاهای دیدنی اطراف شیراز به شمار میروند که بهتر است در سفر خود به استان فارس حتما از آنها دیدن کنید.

تین نیوز نمایشگاه گردشگری در حالی برگزار شد که مردم نتوانستند از آن الگوی سفر ایمن بگیرند، بخش خصوصی حضور پررنگی نداشت و ارگانهای دولتی هم نتوانستند رویکرد توسعه روستایی و سفر ایمن سایت meymandtour را تشریح کنند. دیدنیهای تاریخی دیلمان از جمله کاروانسرای تی تی، قلعه خشتی دیلمان و حمام تاریخی آن را هم از دست ندهید. تالاب انزلی یا مرداب انزلی با مساحتی در حدود ۲۰ هزار هکتار در شمال ایران، واقع در استان گیلان قرار دارد و از جمله زیباترین مناظر آبی گیلان میباشد. بنابراین اگر قصد خرید ویلا در شمالرا دارید یا خرید ویلا در شمال جزء اولویتهایتان در سالهای اخیر است، به این شهر به چشم خریدارانه نگاه کنید.

به گزارش کبنا، ششمین جشنواره فرهنگ عشایر ایران زمین کوچ به میزبانی استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج برگزار میشود. به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ولی الله تیموری معاون گردشگری کشور در این آیین باتقدیر از عملکرد حوزه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیشرفت صنعت گردشگری در این استان روی ریل توسعه است. با حضور معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایعدستی کشور،رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی و مسئولان کهگیلویه و بویراحمد در آخرین روز از نمایشگاه بینالمللی گردشگری و صنایع دستی تهران آلبوم موسیقی سنتی استان رونمایی شد. مجتبی میرحسینی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا درباره چهاردهمین نمایشگاه بینالمللی گردشگری تهران، که هفته گذشته با توجه به شیوع ویروس کرونا به شکل محدودتر نسبت سالهای گذشته برگزار شد، اظهار کرد: این جشنواره فرصتی بود تا با برگزاری نشستهایی بین فعالان گردشگری استانهای مختلف، تجارب متفاوتی برای برنامهریزی در سفرهایی با شکل جدید در دوران پسا کرونا مطرح شود. هماکنون وزارت کشور، نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی کشور درحال تدوین برنامهای برای محدودکردن سفرهای نوروزی انبوه و البته بدون برنامه هستند. به گفته سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا سفرهای نوروزی با شروع موج چهارم کرونا کاملا ممنوع خواهد شد و براساس پیگیریها مشخص شده است که هماکنون وزارت کشور، نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی کشور درحال تدوین برنامهای برای محدودکردن سفرهای نوروزی انبوه و البته بدون برنامه هستند.

بسیاری از آنها سعی کردند به سمت شغلهای موقتی چون رانندگی تاکسیهای اینترنتی بروند و در فضای مجازی به کلاسهای آنلاین روی بیاورند و برخی هم به سمت تورهای غیرقانونی رفتند. نمایشگاه تا جمعه (۲۲ اسفندماه) برپا خواهد بود اما ابراهیم پورفرج، رییس هیات مدیره جامعه تورگردانان ایران به ایسنا گفت که دسترسی به همه دادهها و اطلاعات بارگذاریشده در فضای این نمایشگاه مجازی برای همه شرکتکنندگان و بازدیدکنندگان به مدت سه ماه امکانپذیر است، به عبارتی نمایشگاه امسال آلمان چهارروزه نیست، بلکه سهماهه است و این از مهمترین ویژگیها و مزیتهای آن به شمار میآید. ایسنا/خراسان رضوی رییس انجمن نمایشگاههای ایران گفت: هنوز درک لازم برای برگزاری نمایشگاه در کشور وجود ندارد. علی یارمحمدیان روز پنجشنبه در نخستین نشست تخصصی فراکسیون زیرساختهای فرهنگی، سیاحتی، گردشگری و نمایشگاهی مجلس شورای اسلامی با هیات مدیره انجمن نمایشگاههای ایران و انجمن برگزارکنندگان نمایشگاههای بینالمللی ایران در مشهد افزود: صنعت نمایشگاهی در دنیا همانند دیگر صنایع درآمدزایی ایجاد میکند. با توجه به گستره فعالیت­ های صنعت گردشگری در سایر حوزه­ های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و حتی سیاسی، این صنعت می ­تواند به عنوان یکی از مؤثرترین بخش­ ها در رشد و توسعه اقتصادی ایفای نقش کند؛ چرا که صنعت گردشگری، فرصت تولید، ایجاد اشتغال، فقرزدایی و درآمدزایی را برای کشورها به همراه دارد.

شنبهزاده گفت: صنایع دستی مهمترین سوغات در بخش گردشگری محسوب می شود و دستیابی به اهداف این نهاد جز با ارتباط مستمر بین واحدهای صنایعدستی و گردشگری میسر نخواهد شد. شنبهزاده اظهار کرد: با توجه به این که صنایع دستی مهمترین سوغات در بخش گردشگری محسوب میشود، دستیابی به اهداف عالیه این نهاد جز با ارتباط مستمر بین واحدهای صنایعدستی و گردشگری میسر نخواهد شد. نقطه ضعف مهمترین نمایشگاه گردشگری جهان! دکترمجید ابوالفتحی اظهار کرد: گردشگری طی 6 دهه گذشته، توسعه و تنوع را تجربه کرده و یکی از بزرگترین و سریعترین بخشهای اقتصادی جهان است. دیپلماسی اقتصادی میتواند با جذب گردشگران بین المللی در برابر تبلیغات سو آمریکا در جهت نشان دادن چهره غیر واقعی از ایران نیز بایستد. علی اصغر مونسان گفت: یکی از مهم ترین اهداف ما این بود تا نشان دهیم بخش گردشگری کشور هنوز زنده و پویا است. دیدارها و صحبتهایی که با غرفهدارها داشتیم نشان از موفقیت نمایشگاه داشت. نمایشگاه گردشگری آلمان که بیشتر به بورس گردشگری شباهت دارد، از روز سهشنبه ۱۹ اسفندماه کار خود را آغاز کرد، نمایشگاهی که به خاطر کووید-۱۹ پس از یک سال وقفه، این بار مجازی برگزار شد. به گزارش گروه فرهنگی ایرنا، چهاردهمین نمایشگاه گردشگری و صنایعدستی تهران با شعار سفرهای ایمن و مسئولانه از روز سهشنبه پنجم اسفند ۹۹ در محل دائمی نمایشگاهها با حضور فعالان صنعت گردشگری و هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی در تهران افتتاح شد و در این نمایشگاه حدود ۱۶۰ شرکت فعال در حوزه گردشگری حضور دارند سه سالن به حوزه گردشگری و یک سالن به صنایع دستی و هنرهای سنتی اختصاص دارد.

به گزارش روز جمعه گروه فرهنگی ایرنا، کمتر از ۲۰روز به تعطیلات نوروزی سال ۱۴۰۰ باقی مانده است و سفرهای این دوره از تعطیلات در صورت تشدید نشدن وضعیت همهگیری ویروس کرونا و با هماهنگی ستاد ملی مقابله با کرونا بهصورت کنترل شده و برنامهریزی شده، امکانپذیر خواهد بود؛ به موجب مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا با پیششرط عدم تشدید شیوع ویروس، سفرهای نوروزی با کنترل، نظارت و در راستای ایجاد نشاط اجتماعی انجام میشود؛ این سفرها در چارچوب تورهای برنامهریزی شده از طریق دفاتر خدمات مسافرتی دارای مجوز و تحت نظر وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی امکانپذیر خواهد بود. ارتقای وضعیت جاده ها و پایداری دولت ها خود باعث شد انسان ها بیشتر تمایل پیدا کنند تا به منظورهای سیاحتی، زیارتی و تعلیمی دست به سفر بزنند. به گزارش تین نیوز به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت اله نوروزی، شهردار اصفهان در این دیدار با بیان اینکه اصفهان شهری منحصر به فرد و جهانی است و میراث بشری را در خود جای داده است، گفت: اصفهان و شهرهای صربستان هریک ظرفیتهایی دارند و در دنیای کنونی آنهایی موفق هستند که از این ظرفیتها در راستای همافزایی و بهبود اوضاع زندگی شهروندانشان استفاده کنند. به گزارش قدس آنلاین، مدیر موزه بزرگ خراسان در خصوص برگزاری این نمایشگاه اظهار کرد: در آستانه ثبت جهانی آسبادهای ایران و در راستای معرفی بناهای با شکوه و ارزشمند، موسیقی فاخر و صنایعدستی پرنقش و با اصالت شهرستان خواف، یک دوره تور عکاسی برای جمعی از عکاسان علاقهمند خراسانی از طریق موسسه هنری عکاسان خراسان رضوی به این شهرستان برگزار شد.

برگزاری نمایشگاه امسال گردشگری و تبلیغ و تشویق به مسافرت، در شرایطی که تکلیف سفر در کشور بهویژه در تعطیلات نوروزی مشخص نیست، مخالفانی داشت؛ در نمایشگاه امسال کشورهای خارجی غایب بودند و عملا عنوان بینالمللی آن زیر سوال بود. این مسئول خاطرنشان کرد: این مرکز در طول سال مشغول ارائه خدمات فرهنگی و آموزشی است که در ایام مناسبتی همچون تعطیلات نوروز با ویژه برنامه های متنوع تری پذیرای علاقه مندان است. معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه بازدید از غرفه آملیها در نمایشگاه بینالمللی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تهران اظهار کرد: زمانی که شهرداریها امر گردشگری را در اولویت قرار دهند باعث ایجاد رونق میشوند. به گزارش روز شنبه روابط عمومی شهرداری منطقه۲۰ تهران؛ حجت الاسلام متین معبودی اظهار داشت: نمایشگاه گردشگری در نوروز امسال از ۱۰ صبح تا ۱۸ عصر در مرکز ری شناسی برقرار و علاقه مندان می توانند به این محل مراجعه و از خدمات رایگان آن استفاده کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابطعمومی وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی، ولی تیموری در مراسم افتتاحیه و نشست با رییس و هیات مدیره جامعه تخصصی تورگردانان ورودی کشور گفت: نمایشگاه ITB برلین بزرگترین رویداد گردشگری جهان به شمار میآید و ضمن دارا بودن نقشی مهم در معرفی مقاصد گردشگری دنیا، بستری گسترده برای تعامل و تبادل افراد حرفهای در این حوزه ایجاد کرده است. به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، حبیب یزدانپناه مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت : رویکرد ما در نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی که از پنجم تا هشتم اسفندماه در تهران برگزار شد، معرفی توانمندیهای بخش خصوصی در حوزه گردشگری و نیز تولیدات صنایع دستی استان بود که در چندین غرفه ارائه شد. در سال ۱۳۸۵ بود که این مجموعه ی تاریخی را به عنوان خانه ی توریست مشهد انتخاب کردند. در امتداد این رودخانه، معابد و صومعه خانه های بی شماری قرار دارند که بسیاری از آنها هم اکنون به ویرانه تبدیل شده اند؛ طبق آمار یونسکو، کوه وویی Mount Wuyi بخاطر تنوع زیست محیطی که دارد، خارق العاده ترین و چشم نواز ترین منطقه در جنوب شرقی چین است. آبشار از میان تونلی طبیعی در دیواره کوه به پایین می ریزد و 70 متر را در بر می گیرد.