وقتی هوش مصنوعی رقبا خوب است

در میان محصولات انویدیا، تعداد محدودی از آنها نسبت به AMD Radeon RX 6800 XT کیفیت بالاتری دارند. AMD Radeon RX 6800 XT نیاز گیمرهای حرفهای که قصد دارند با کیفیت 4K بازی کنند را برآورده میکند. این کارت گرافیک کیفیت 8K را در اختیار کاربران قرار میدهد و برای افرادی مناسب است که قصد دارند همه کارهایی که به کارت گرافیک نیاز دارد را همزمان روی سیستمشان اجرا کنند! در رشته هوش مصنوعی مقطع کارشناسی ارشد کامپیوتر با توجه به گرایشها، لازم است دانشجویان از ۳ گروه مختلف دروس ارائه شده را انتخاب کنند. کارت های گرافیک نیز همانند پردازنده های مرکزی در هنگام انجام پردازش های خود مقداری حرارت تولید می کنند. در هنگامی که از حداکثر قردت کارت های گرافیک استفاده می شود، معمولاً ممکن است مقداری گرمای بیشتری تولید کند بنابراین هر چه میزان TDP این کارت ها کمتر باشد، قدرت آن کارت گرافیک نیز بیشتر است. انویدیا سری Quadro RTX را هم برای ورک استیشن دارد اما در حال بازنشسته کردن آن است و جای خود را به سری RTX A میدهند. مدلهای مرجع همان مشخصات، طراحی، برد PCB و خنک کننده معرفی شده از سوی انویدیا یا AMD را دارا هستند.

البته تعداد هسته های CUDA اطلاعات خاصی را در اختیار کاربر قرار نخواهند داد اما یکی از موارد مهم برای انجام بازی های گرافیکی به شمار می آیند. اگر عملکرد فوقالعاده برایتان اهمیت دارد، سه مورد ابتدایی این لیست بهترین انتخاب برای شما محسوب میشوند، اما اگر قیمت هم جزو معیارهای اصلی شما برای خرید کارت گرافیک به شمار میرود، بهتر است به سراغ مواردی بروید که در شماره ۴ به بعد معرفی میکنیم. بنابراین اگر آن را پیدا نکردید، به سراغ محصول کمپانی AMD بروید. جالب است بدانید که قیمت این کارت گرافیک ۶۹۹ دلار است، اما عملکرد آن نسبت به مدلهای دیگر مانند RTX 2080 Ti که ۱۲۰۰ دلار قیمت دارد، تفاوت زیادی ندارد و حتی در برخی موارد بهتر هم عمل میکند. این میزان حرارت در کارت های گرافیک معمولاً با واحد TDP مشخص می شود. هر دو کارت گرافیک واحد پردازش گرافیکی مشابهی به نام GA104 دارند.

در لیست پیش روی ما ۹ مورد از بهترین کارتهای گرافیک بازار با قیمتهای متفاوت و عملکردهای گوناگون را بررسی میکنیم. این محصول یکی از بهترین کارتهای گرافیک برای کامپیوترهای گیمینگ است که در حال حاضر در بازار وجود دارد. این بخش به معرفی بهترین کارت های گرافیک سال ۲۰۲۲ اختصاص دارد. این کارت گرافیک با اختلاف زیادی جایگاه اول بهترین کارت های گرافیک سال ۲۰۲۲ را در اختیار دارد. این کارت گرافیک هزینه مناسبی دارد و در سال ۲۰۲۲ با قیمت ۳۹۹ دلار فروخته میشود. ایسر یک شرکت تایوانی چندملیتی الکترونیک و سخت افزار کامپیوتر است که در سال 1976 تاسیس شد. اگر قصد دارید بهترین کارت گرافیک سال ۲۰۲۲ را خریداری کنید، باید ابتدا انتظارات خودتان را مشخص کنید. البته برای پیدا کردن این نوع کارت گرافیک باید بازار را زیر و رو کنید، زیرا عرضه آن محدود است و جزو محصولات کمیاب در بازار سختافزارها محسوب میشود. برای اینکه بتوانید آنها را جذب کنید، باید سایت را برای گوگل بهینه کنید تا زمانی که کاربر این عبارت را جستوجو کرد، در صفحهٔ نتایج و رتبههای بالا ظاهر شوید. این کارت گرافیک قیمت بالایی دارد و به همین دلیل بسیاری از افراد ترجیح میدهند به سراغ مدلهای دیگر بروند، مگر اینکه در وجود آنها کمالگرایی خاصی وجود داشته باشد که باعث علاقه آنها به خرید و تجربه استفاده از بهترینها میشود!