↑ برومند, امیرعلی; کریمی, آزاده (2022-03-21)

به گزارش ایرنا، جهانگیر رستمزاد روز دوشنبه در نشست بررسی طرح توسعه نمایشگاه بینالمللی ایلام اظهار داشت: اجرای طرح های توسعه ای و مجموعه های تفریحی و گردشگری نیاز مبرم استان است که باید اجرایی شود. الان در منطق بکر کویری جاهایی است که برای ورود به آنها نیاز به مجوز است خود همین مسئله یک عامل کنترل کننده است، یعنی محیط زیست با گردشگری همکاری کردند، مانند همین مورد سازمان جنگلها هم میتواند ورود پیدا کند و تورهای گردشگری را دارای مجوز کند، همهی این تورها باید نظارت و آموزش داده شوند. با ما همراه باشید تا چند نمونه تور 2 روزه طبیعتگردی را بهتر بشناسید.

بسیاری از افراد این تور را با یک شب اقامت در نزدیکی فومن برگزار میکنند. مردم برای بازدید از مراکز خاصی که جاذبه و فعالیتهای خاصی را انجام میدهند استقبال میکنند. این هنرمند که برپایی نمایشگاه بینالمللی عکس آنلاین را در شرایط شیوع ویروس کرونا خبری مسرتبخش میداند، میگوید: قرار است بعد از پایان نمایشگاه، عکسها در قالب یک کتاب در ایتالیا چاپ و در مراکز فرهنگی و هنری در اروپا، آسیا و آمریکا توزیع شود. فاز مطالعات مقدماتی این موزه از اوایل سال ۱۳۸۱ خورشیدی آغاز شد و در اردیبهشت ۱۳۸۴ اولین کارگاه این طرح (حوزه فرهنگی و معماری جلگه شرق سپیدرود) راهاندازی شد.

بیشتر بخوانید هنرمندان خراسان شمالی آیات قرآن را کتابت میکنند این هنرمند که برپایی نمایشگاه بین المللی عکس آنلاین را در شرایط شیوع ویروس کرونا خبری مسرت بخش میداند، میگوید: قرار است بعد از پایان نمایشگاه، عکسها در قالب یک کتاب در ایتالیا چاپ و در مراکز فرهنگی و هنری در اروپا، آسیا و آمریکا توزیع شود. در این جدول، ضرایب همبستگی بین ONBL (شاخص نرمال شده پسین تولید)، INBL (شاخص نرمال شده پسین درآمد)، ENBL (شاخص نرمال شده پسین اشتغال) و IE (کشش درآمدی)، EE (کشش اشتغال)، OE (کشش تولید) ارائه شده است. از مهمترین این استثناها مسافران دارای بلیط تخفیفدار هستند که به نظر میرسد در تمامی موارد خارج از حیطهی تحقیقات گردشگری و مسافرت قرار گرفتهاند. از میان این دیدنیهای بسیار و جذاب میزبون پیشنهاد میکند ابتدا وارد شهر مرودشت شوید و از جاذبههای بینظیری که در حد و مرز این شهر باشکوه جای گرفتهاند دیدن کنید.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ احمد تجری مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان گلستان اظهار کرد: نخستین نمایشگاه تخصصی موزهای استان گلستان با عنوان نمایشگاه مشترک شاهکارهای زرینفام شهر باستانی گرگان (جرجان) با همکاری موزه ملی ایران و با حضور محمدرضا کارگر مدیرکل موزهها و اموال منقول تاریخی وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی افتتاح سایت meymandtour شد. احمد تجری در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، اظهار کرد: این ادارهکل برای ارتقاء بخشیدن به نخستین نمایشگاه موزهای استان تصمیم گرفت که نمایشگاه مشترکی را با همکاری موزه ملی ایران برگزار کند که مجوز انتقال امانی اشیا فرهنگی تاریخی از ادارهکل موزهها و اموال منقول تاریخی وزارت میراثفرهنگی اخذ و اشیا بهمنظور برگزاری نمایشگاه مشترک شاهکارهای زرینفام شهر باستانی گرگان به این نمایشگاه منتقل شد.

درس مهم از توسعه گردشگری در نیمه دوم قرن بیستم این بود که با وجود منافع قابل توجهی که در این صنعت نهفته است ممکن است آسیبهای جدی بر محیط وارد کند و عاملی برای تغییرات نامطلوب فرهنگی مانند دگرگونی نظام ارزشهای سنتی از طریق تبلیغ مصرف گرایی برای جوامع باشد. بهگزارش گروه فرهنگی ایرنا از میراثآریا، نمایشگاه خط عشق آثاری از هنرهای استاد مرتضی آتشپنجه است که از ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ در این وزارتخانه برپا شده و به مدت یک هفته دایر است. به گزارش برنا؛ نمایشگاه خط عشق آثاری از هنرهای استاد مرتضی آتشپنجه است که از ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ در این وزارتخانه برپا شده و به مدت یک هفته دایر است.

اهتمام به تحکیم هویت فرهنگی، حفظ ارزش ها، میراث طبیعی، فرهنگی و صنایع دستی، معرفی کشور به عنوان مقصد گردشگری و معرفی آثار میراث فرهنگی و طبیعی ایران به سایر ملل، بهبود فضای کسب و کار و افزایش اشتغال کارآمد با تاکید بر جوامع محلی، جوانان و زنان در صنعت گردشگری از طریق، فرهنگ سازی، تقویت همکاریهای نهادی و بین بخشی در راستای توسعه صنعت گردشگری، تقویت مشارکت بخش عمومی – خصوصی در راستای افزایش رقابت پذیری گردشگری، ارتقاء کیفیت تجربه گردشگران، افزایش سهم خدمات گردشگری از درآمد ملی و تلاش در راستای تحقق اهداف دیپلماسی عمومی و دیپلماسی فرهنگی کشور با بهبود تصویر ذهنی از ایران در سطح بین الملل از اهداف این طرح بود.

کوچ بزرگ متخصصان گردشگری، وامهای حمایتی که به بدهکاری کلان گردشگری تبدیل شده، دخالتهای بخش دولتی در امور بخش خصوصی، واگذاری مسؤولیت نمایشگاههای خارجی با دستور حاکمیتی، ماجرای مقاومت بدنه وزارت خارجه با لغو ویزای ایران برای عمان و بیتوجهی به گردشگری از جمله مباحث و دغدغههایی بود که فعالان گردشگری در گفتوگویی حدودا پنجساعته در کلابهاوس، با حضور تعدادی از رؤسای تشکلهای خصوصی به بحث گذاشتند. ناطقان: کوچ بزرگ متخصصان گردشگری، وامهای حمایتی که به بدهکاری کلان گردشگری تبدیل شده، دخالتهای بخش دولتی در امور بخش خصوصی، واگذاری مسؤولیت نمایشگاههای خارجی با دستور حاکمیتی، ماجرای مقاومت بدنه وزارت خارجه با لغو ویزای ایران برای عمان و بیتوجهی به گردشگری از جمله مباحث و دغدغههایی بود که فعالان گردشگری در گفتوگویی حدودا پنجساعته در کلابهاوس، با حضور تعدادی از رؤسای تشکلهای خصوصی به بحث گذاشتند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، عصر امروز وزیر میراث فرهنگی، صنایعدستی و گردشگری به همراه استاندار گیلان با حضور در روستای جهانی قاسمآباد بخش چابکسر شهرستان رودسر از کارگاه صنایعدستی چادرشب بافی این روستا بازدید کردند. به گزارش ایمنا، عصر امروز وزیر میراث فرهنگی، صنایعدستی و گردشگری به همراه استاندار گیلان با حضور در روستای جهانی قاسمآباد بخش چابکسر شهرستان رودسر از کارگاه صنایعدستی چادرشب بافی این روستا بازدید کردند. به گزارش صدای ایران، فعالان گردشگری با انتقاد از عملکرد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در دوران کرونا، سیاست وزارتخانههای امور خارجه و بهداشت را در محدود کردن ویزای ایران به چالش کشیدند و از رها کردن نیروهای متخصص گردشگری به حال خود گله کردند.کوچ بزرگ متخصصان گردشگری، وامهای حمایتی که به بدهکاری کلان گردشگری تبدیل شده، دخالتهای بخش دولتی در امور بخش خصوصی، واگذاری مسؤولیت نمایشگاههای خارجی با دستور حاکمیتی، ماجرای مقاومت بدنه وزارت خارجه با لغو ویزای ایران برای عمان و بیتوجهی به گردشگری از جمله مباحث و دغدغههایی بود که فعالان گردشگری در گفتوگویی حدودا پنجساعته در کلابهاوس، با حضور تعدادی از رؤسای تشکلهای خصوصی به بحث گذاشتند.

به مناسبت دهه کرامت، نمایشگاه دستآفریدههای زنان کارآفرین، از تاریخ ۱۸ لغایت ۲۵ خردادماه، در مجموعه فرهنگی گردشگری شهدای خلیج فارس برگزار میشود. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابطعمومی معاونت گردشگری وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی، ولی تیموری در نشست شورای سیاستگذاری برگزاری نمایشگاه اکسپو دبی که قرار است در بازه زمانی ۶ ماه، از تاریخ اول اکتبر ۲۰۲۱ لغایت ۳۱ مارس ۲۰۲۲ برابر با ۹ مهر ۱۴۰۰ لغایت ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ در شهر دبی کشور امارات برگزار شود؛ ضمن بررسی روند پیشرفت و اقدامات صورت گرفته درباره اهمیت حضور حداکثری حوزه گردشگری در این رویداد مهم بینالمللی گفت: برگزاری نمایشگاه اکسپو پس از جامجهانی فوتبال و المپیک، سومین رویداد مهم بینالمللی جهان به شمار میآید و در شرایطی قرار داریم که برای هر سه موضوع در حال برنامهریزی هستیم. پس اگر اهل کمی ماجراجویی باشید، میتوانید به دل طبیعت بزنید و پای پیاده از آنها بازدید کنید. شما میتوانید تور باداب سورت را بهصورت یک روزه امتحان کنید؛ اما برخی دیگر ترجیح میدهند در اقامتگاههای بومگردی اطراف باداب سورت اقامت داشته باشند.

اگر به مادرید سفر کردید، حتما زمانی را برای بازدید از این خیابان بزرگ و دیدنی اختصاص دهید. پارک جنگلی سراوان را میتوان قدیمیترین پارک این منطقه دانست. در دل جنگل سراوان، دریاچه یا همان مرداب سراوان قرار دارد. در همان منطقه رودخانه ای نیز از گذشته جریان داشته است. سوباتان همان طور که اشاره کردیم، یک منطقه ییلاقی است. این اتاق ها هر یک به وسیله پنجرهایی نورگیری داخلی و تهویه مناسب هوا را در فصل گرم سال ممکن می سازند. بنابر شواهد موجود و کشف فسیل حلزونی در مسیر منتهی به آن میتوان قدمت این پدیده را یکصد میلیون سال پیش (دوره دوم زمینشناسی) تخمین زد. در مسیر خود داخل حوضچههای مختلف را پر آب میکند. در تمامی فصول مختلف سال می توانید منظره های ویژه ای را در سرخرود زیبا مشاهده کنید.

نخستین مسافرانی که حدود نیم قرن پیش سرنگیتی در آفریقا را بازدید کردند، یا ماجراجویانی که در هیمالیا کوهپیمایی کردند را میتوان نخستین اکوتوریسمها برشمرد. موزه گنجینه رشت با وسعت ۷۰۰مترمربع با زیربنایی به وسعت ۵۶۰ مترمربع و قدمتی حدود بیش از ۷۰ سال در قسمت مرکزی شهر رشت در خیابان طالقانی ( بیستون ) قرار دارد و محل نگهداری گنجینه تاریخی استان گیلان است این موزه دو طبقه دارای دو بخش مردم شناسی و باستان شناسی است . این نمایشگاه به مناسبت فرا رسیدن ۲۰ خرداد روز جهانی صنایعدستی در محل ساختمان مرکزی وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی برپا شده و به مدت یک هفته ادامه دارد. شما میتوانید در این کلبهها یک شب اقامت کنید و تجربهای بینظیر داشته باشید. شما مدر این منطقه میتوانید از زیباییهای طبیعت بکر کوهستانی دیدن کنید. مهمترین جشن بهاری طبیعت در ژاپن از اواسط فروردین تا اواسط خرداد برگزار میشود.

حسین عباسزاده روز دوشنبه به رسانهها اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا در سطح جهان از سال گذشته تاکنون، صدمات جبرانناپذیری را به اقتصاد جهان وارد کرده و ایران نیز از این قاعده مستثنی نبوده است به طوری که هنرمندان صنایع دستی با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم کردهاند. بنابراین دولتها و سازمانهای مختلف باید به این موضوع بهعنوان امری حیاتی نگاه کرده و تمام تلاش خود را برای از سرگیری دوباره سفرهای بینالمللی، بهخصوص برای نجات جوامع کوچکتر و وابسته بهصنعت گردشگری انجام دهند.» وی در ادامه صحبتهای خود افزود: «صنعت گردشگری یکی از متنوعترین حوزهها و اصلیترین ارکان اقتصاد جهانی است که مشاغل مختلفی را شامل میشود. در ایران نیز سرمایه­گذاری­های پراکنده در طول برنامه­های توسعه بعد از انقلاب در بخش­های مختلف اقتصادی باعث کاهش بازدهی برای اقتصاد از لحاظ تولید، درآمد و اشتغال گردیده است.